Collectis Klagomålsbeskrivning

Klagomålshantering

Om du har några frågor om ditt avtal med Collecti, är du välkommen att kontakta vår kundservice på e-postadressen hej@collecti.se eller ring på 08-503 550 30. Det är till denna adress du även vänder dig ifall du önskar att inte motta någon marknadsföring från oss. Vi uppskattar all feedback och vill gärna höra ifall våra tjänster inte lever upp till dina förväntningar.

Skulle du känna att dina bekymmer inte blivit tillfredsställande åtgärdade efter kontakt med vår kundservice, finns möjlighet att framföra ditt ärende till ansvarig för klagomålshantering hos Collecti. Detta görs antingen via det formulär som finns angivet här nedan, eller genom att skicka ett brev till oss med de kontaktuppgifter som anges här.

För en effektiv hantering av ditt ärende, ber vi dig inkludera följande uppgifter när du kontaktar oss:

  1. Ditt namn och kontaktuppgifter
  2. Vilken tjänst ditt klagomål gäller
  3. Datum och tid vilken tidpunkt problemet som ledde till klagomålet inträffade
  4. En detaljerad beskrivning av problemet
  5. Eventuell stödjande information eller bevis
Vi ser allvarligt på alla klagomål och förbinder oss att utreda ditt ärende noggrant och rättvist. Om du inte är nöjd med vårt beslut efter att vi behandlat ditt klagomål, har du möjlighet att ta ärendet vidare till Allmänna reklamationsnämnden (mer information finns på www.arn.se) eller till domstol.
Det finns även andra instanser du kan vända dig till för råd och vägledning i frågor som rör lån och försäkringar, inklusive Konsumenternas Bank- och finansbyrå samt Konsumenternas Försäkringsbyrå (mer information finns på www.konsumenternas.se), Konsumentverket eller din kommuns konsumentrådgivning.
KONSUMENTERNAS BANK- OCH FINANSBYRÅ Box 242 23 104 51
Stockholm
www.konsumenternas.se
ALLMÄNNA REKLAMATIONSNÄMNDEN Box 174 101 23 Stockholm
www.arn.se
Du kan även vända dig till allmän domstol med en tvistlig fråga.
Skicka in ett klagomål